کشته و مجروح شدن دو سوختبر در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی و آتش سوزی خودرو در میرجاوه

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، نیروهای انتظامی شهرستان میرجاوه یک خودروی سوختبر را مورد تعقیب و گریز و تیراندازی قرار دادند که منجر به اصابت گلوله به لاستیک خودرو و واژگونی و حریق آن شده که دو سرنشین خودرو بر اثر سوختگی مجروح شده و یکی از آنها پس از حدود دوازده ساعت بدليل شدت جراحات وارده جان باخت.

هویت سوختبر جان باخته، “محمد زاروزهی”، ۱۸ ساله، فرزند غفور و هویت سوختبر مجروح، “امید براهویی”، ۲۷ ساله و هر دو اهل زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حوالی بعد از ظهر یک خودروی نظامی متعلق به یگان امداد نیروهای انتظامی شهرستان میرجاوه در منطقه خان محمد چاه، یک دستگاه خودروی وانت تویوتا سوختبر را مورد تعقیب و تیراندازی مستقیم قرار داده که لاستیک عقب خودرو با اصابت گلوله پنچر و باعث انحراف خودرو از مسیر شده که این امر منجر به واژگونی و آتش سوزی خودرو شده است.

گفته می‌شود که مجروحین این حادثه توسط مردم از داخل خودروها بیرون کشیده و سپس به بیمارستان امام علی زاهدان منتقل شده‌اند که محمد بدلیل شدت جراحات وارده در این بیمارستان پس از گذشت حدود دوازده ساعت جان خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، از ابتدای سال ٢٠٢٣ تا پایان سال، دستکم ٣٢١ نفر از سوختبران در حوادث مختلف، کشته و زخمی شده‌اند که در تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی ٢٨ سوختبر جان خود را از دست داده و ١٧ نفر زخمی شده‌اند. در حوادث جاده‌ای نیز ١٩۴ نفر جان خود را از دست داده و ۵٨ نفر نیز مجروح گشته‌اند. در تیراندازی افراد مسلح ناشناس نیز ٨ نفر جان خود را از دست داده و دو نفر مجروح شده‌اند. در حوادث دیگری مانند سیل، آتش سوزی در محل ذخیره سوخت و یک مورد نامشخص نیز دستکم ١۴ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*