مجروح و بازداشت شدن یک نوجوان بلوچ توسط نیروهای نظامی در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، روز شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک نوجوان ۱۶ ساله بلوچ در شهر پیشن از توابع شهرستان راسک با اصابت گلوله مجروح و توسط نیروهای نظامی بازداشت و به بیمارستان شهر راسک منتقل شده و سپس به زاهدان انتقال داده شد.

هویت این شهروند بلوچ “حسام درزاده ناز”، ۱۶ ساله، فرزند جان‌محمد و اهل محله گزدان واقع در بخش پیشین از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این شهروند بلوچ توسط نیروهای سپاه در نزدیکی پایگاه بسیج در شهر پیشین پس از تیراندازی و جراحت از ناحیه صورت، بازداشت و پس از انتقال جهت مداوا به بیمارستان ولایت شهر راسک به زاهدان منتقل شده است.

مقامات نظامی جمهوری اسلامی پس از بازداشت این نوجوان بلوچ اعلام کرده بودند: “با رصد اطلاعاتی و اقدام به موقع نیروهای امنیتی قرارگاه قدس یکی از عوامل گروهک جیش العدل در منطقه پیشین سیستان و بلوچستان دستگیر شد.”

در این بیانیه آمده “یکی از عناصر وابسته به گروهک که اقدام به تیراندازی به مقر پایگاه بسیج حوزه مقاومت و پاسگاه  انتظامی پیشین کرده بود، دستگیر گردید. وی به محض مشاهده نیروهای امنیتی با سلاح خود اقدام به خودزنی کرده که بلافاصله به بیمارستان منتقل و در حال مداوا می باشد.”

سازمان مسلح جیش العدل ضمن تکذیب دستگیری یکی از اعضای خود در شهر پیشین راسک گفت: “سازمان جیش العدل به اطلاع عموم می‌رساند تبلیغات رژیم در روز شنبه ۱۰ شهریور مبنی بر دستگیری یکی از مجاهدان سازمان جیش العدل در شهر پیشین دروغ است. به فضل و نصرت الله در ماه های اخیر تاکنون هیچ مجاهدی از سازمان جیش العدل دستگیر نشده است.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*