بازداشت یک شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان خاش

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ از مقابل درب منزلش در خیابان سرباز واقع در شهر خاش بدون نشان دادن حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

هویت این شهروند، “اسماعیل ایرندگانی”، ۲۵ ساله، فرزند ابراهیم و اهل خاش عنوان شده است.

در همین راستا، روز جمعه ۹ شهریور ماه جاری، نیروهای امنیتی در اقدامی فراقانونی با تماس به برادر بزرگترش با نام “اسحاق ایرندگانی”، ۳۲ ساله، خود را گروگانگیر معرفی کرده و از او خواسته‌اند که بدلیل به گروگان بردن برادرش بصورت اشتباهی جهت تحویل گرفتن او به مکانی که آنها گفته‌اند، برود.

بر اساس این گزارش، اسحاق پس از نماز جمعه با هماهنگی چند تن از دوستانش به مکان مورد نظر آنها مراجعه کرده که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و با پیگیری خانواده و بستگان این دو برادر، نیروهای امنیتی عنوان کرده‌اند که آنها قاتلان “حسین علی پیری”، رئیس پلیس کشته شده شهرستان خاش هستند.

گفتنی است که اسماعیل و اسحاق، پسرعموهای خانم “نازیلا ایرندگانی هستند که به همراه همسر، دو فرزند و دو نفر دیگر از نزدیکانش در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه و اداره آگاهی با حضور و فرماندهی عملیات حسینعلی پیری، در سه راهی (ورودی) شهر خاش مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و همراه با فرزند داخل شکمش کشته شد و دو فرزند و دو نفر از نزدیکانش که داخل خودرو بودند زخمی و همسرش نیز علاوه بر زخمی شدن بازداشت شد.

لازم به ذکر است که روز جمعه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۳، “حسین پیری”، رئیس آگاهی شهرستان خاش و اهل زابل نیز که در هفته‌های اخیر اقدام به آزار و اذیت و بازداشت خشونت آمیز شهروندان بلوچ در این شهرستان کرده بود، توسط افراد مسلح سازمان جیش العدل کشته شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*