کشته شدن مشکوک یک سرباز وظیفه بلوچ در شهرستان زابل

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک سرباز وظیفه فراجا در محل خدمت خود در شهرستان زابل به طرز مشکوکی با اصابت گلوله به ناحیه لگن که از پشت مورد هدف قرار گلوله گرفته و یک روز پس از آن در بیمارستان شهر زابل جان خود را از دست داده است که به خانواده وی از سوی مقامات فراجا اعلام شده “در درگیری با اشرار به شهادت رسیده است.”

هویت این سرباز وظیفه کشته شده بلوچ، “سعید بلوچ کوهستان (رخشانی)”، ۲۲ ساله، فرزند حسین و اهل روستای چاه‌علی از توابع شهرستان رودبار جنوب در منطقه رودبار زمین بلوچستان عنوان شده است.

سعید پس از سپری کردن دوره آموزشی خود در دهمین ماه خدمت خود در محل اعزام شده بوده که روز دوشنبه از پشت به ناحیه لگن سمت چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به بیمارستان زابل منتقل شده و روز سه‌شنبه با تماس تلفنی به خانواده از جراحت خود با گلوله خبر داده است.

گفته می‌شود که طی تماس تلفنی، وی در حال توضیح دادن از چگونگی اصابت گلوله بوده که نیروهای نظامی همراهش، تلفن همراه را از وی گرفته و گفته‌اند “حال وی مساعد نیست و از اتاق عمل تازه خارج شده است”.

بدنبال این تماس تلفنی خانواده این سرباز وظیفه خود را تا شب همان روز (۶ شهریور) خود را به بیمارستان زابل رسانده‌اند و قبل از رسیدن آنها، فرزندشان جان خود را از دست داده است.

مقامات نظامی به خانواده سعید گفته‌اند وی در حین عملیات کمین توسط اشرار مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسیده است و پس از موافقت مقامات نظامی فراجا شهرستان زابل جسد او تحویل خانواده داده شده و به زادگاهش روستای چاه‌علی واقع در شهرستان رودبارجنوب منتقل و به خاک سپرده شده است.

به گفته نزدیکان این شهروند بلوچ، سعید در تماس از بیمارستان وضعیت نامساعدی نداشته و خانواده با او صحبت کرده‌اند و او به آنها گفته جای نگرانی نیست و در مقابل اصرار آنها از چگونگی رخ دادن اتفاق در حال توضیح بوده که تلفنش توسط نیروهای نظامی از وی گرفته شده و به بهانه نامساعد بودن وضعیت او قطع شده است و این موضوع باعث شده خانواده روایات مقامات نظامی فراجا از اصابت در کمین توسط اشرار را باور نکرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*