تحرکات نظامی جمهوری اسلامی در پی سفر “محمد پاکپور” به بلوچستان جهت تسریع انسداد مرز

به گزارش رسانک، روز گذشته ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، در پی سفر سردار “محمد پاکپور”، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران به بلوچستان و حضور وی در کارگاه اجرای طرح انسداد مرزهای استان بلوچستان و سیستان از روند پیشرفت کار و بازدید آن جهت تسریع در اجرای این طرح تحرکات نظامی جمهوری اسلامی ایران شدت یافته است.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده هلیکوپترهای نظامی با ارتفاع کم از سطح زمین در شهرستان سراوان و سب سوران و منطقه پسکوه طی یک هفته اخیر به پرواز درآمده و همچنین ده‌ها خودرو و نیروی نظامی‌ از زاهدان به شهرستان های سرباز و راسک اعزام شده‌اند.

گفتنی است که راهبری طرح انسداد مرزی در بلوچستان بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است که در حال اجرا می‌باشد و برای اجرای این طرح تقسیم کاری بین ارتش، سپاه و مرزبانی و فراجا انجام شده است.

بنا بر اعلام فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، انسداد مرز در شرق کشور از سال گذشته شروع شده و با قدرت و شدت در حال انجام است.

لازم به ذکر است که مجید میراحمدی، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در روز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در دولت ابراهیم رئیسی از اختصاص سه میلیارد یورو به نیروهای مسلح در ظرف ۵ سال برای انسداد مرزهای ایران خبر داده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*