اقدام فراقانونی مسئولان زندان زاهدان و دریافت وجوه میلیونی و چندصد هزار تومانی از زندانیان برای ملاقات‌ یا مرخصی

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳، مسئولان زندان مرکزی زاهدان در اقدامی فراقانونی برای هر نوبت مرخصی و یا ملاقات‌ زندانیان محبوس در این زندان با خانواده‌های خود، با توجه به نوع ملاقات مبالغ میلیونی و چندصد هزار تومانی از زندانیان قبل از ملاقات می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت مبلغ تعیین شده، اجازه ملاقات به آنها داده نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، زندانیانی که از سوی دستگاه قضایی اجازه مرخصی دریافت می‌کنند از طرف مسئولان زندان بصورت غیرقانونی مجبور می‌شوند مبلغ یک میلیون و در بعضی موارد بیشتر بصورت وجه نقد پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت این مبلغ، اجازه خروج از زندان به آنها داده نمی‌شود.

همچنین در گزارشی از حال وش آمده است که در همه بند‌های عمومی زندان مرکزی زاهدان مبلغ ملاقات کابین با خانواده سیصد هزار تومان و برای ملاقات حضوری هشتصد هزار و برای ملاقات خصوصی با همسر یک میلیون تومان وجه نقد در نظر گرفته شده و قبل از انجام ملاقات باید به حساب زندان پرداخت و فیش پرداخت به همراه درخواست ملاقات از سوی خانواده به شعبه مراجعه کنندگان برای ملاقات با زندانی تحویل داده شود.

گفته می‌شود بیش از یک سال است ملاقات‌های زندانیان با خانواده‌ها با پرداخت پول نقد انجام می‌شود و کسانی که وضعیت مالی خوبی نداشته باشند، ملاقاتی انجام نمی‌دهند و بدون حکم قضایی ممنوع الملاقات در زندان به سر می‌برند.

گفتنی است دلیل پرداخت پول به حساب زندان از سوی کارمندان زندان بالا بردن تراکنش حساب بانکی زندان و تامین مخارج زندان و اعتبار لازم برای گرفتن وام از بانک برای زندان عنوان شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*