اعلام رضایت خانواده مقتول مانع اجرای حکم اعدام یک کودک مجرم در زاهدان شد

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک کودک مجرم که در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۹۸ در یک نزاع محله‌ای مرتکب قتل شده و در زندان مرکزی زاهدان بسر می‌برد، پس از رضایت خانواده مقتول و پادرمیانی ریش سفیدان و معتمدین از اعدام نجات یافت.

هویت این کودک مجرم، “مهدی آموسا”، ۲۲ ساله (در زمان ارتکاب جرم ۱۶ ساله) فرزند حسین و اهل زابل و ساکن زاهدان عنوان شده که با جمع‌آوری و پرداخت مبلغ درخواستی از سوی خانواده مقتول، اعلام رضایت جهت آزادی وی شد.

بر اساس این گزارش، مهدی در سال ۱۳۹۸ بصورت غیرعمد در چند ثانیه عصبانیت در یک دعوای محله‌ای مرتکب قتل شده و با شکایت اولیای دم و درخواست قصاص وی در دادگاه ویژه اطفال به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده و حال با پیگیری های خانواده و ریش سفیدان با توجه به شرایط سنی او در زمان ارتکاب جرم، خانواده مقتول را متقاعد برای رضایت در ازای دریافت دیه به مبلغ سه میلیارد کرده است.

گفته می‌شود که مهدی جوانی هست که از سن ۱۲ سالگی کودک کار بوده و برای تامین هزینه و مخارج زندگی خانواده همرا با پدر کارگرش در خیابان‌ها و ساختمان‌ها کار کرده و در سن ۱۶ سالگی در یک لحظه عصبانیت دچار قتل شده و شش سال هست در زندان به سر می‌برد و ماه گذشته در ۲۸ تیر ماه با آخرین فرصت یک ماه اجرای احکام زندان زاهدان به او داده شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*