صلح و سازش سه طایفه‌ با پادرمیانی و وساطت بزرگان طوایف در شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، دو طایفه حملی و سهرابزهی با طایفه دهانی که سه سال پیش پس از ترور چهار تن از افراد طایفه حملی و سهرابزهی توسط سپاه پاسداران در شهرستان سرباز دچار اختلاف و درگیری با طایفه دهانی شده بودند، با وساطت معتمدان و ریش سفیدان و برائت آنها از دست داشتن در کشته شدن این افراد، به صلح و سازش رسیدند.

براساس این گزارش، حدودا سه سال پیش دو تن از طایفه حملی و دو نفر از طایفه سهرابزهی توسط سپاه پاسداران تحت عنوان اعضای گروه‌های مسلح بلوچ ترور شده بودند که بستگان و اعضای طایفه‌ آنها به دست داشتن افرادی از طایفه دهانی در کشتن این چهار نفر توسط سپاه مشکوک شده بودند.

پس از سه سال اختلاف، این مسئله در کلات مرکز شهرستان سرباز با پادرمیانی معتمدین طوایف این شهرستان و ادای سوگند توسط افراد مظنون از طایفه دهانی از عدم همکاری و دست داشتن در کشته شدن این افراد، نهایتا میان این سه طایفه صلح برقرار شد.

گفتنی است سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی علاوه بر ترور افراد مخالف نظام و شهروندان دارای ذهنیت اعتراضی با جمهوری اسلامی تحت عنوان اعضای گروه‌های مسلح، در ایجاد درگیری بین طوایف با پخش شایعاتی مبنی بر دست داشتن افرادی از طوایف دیگر در این ترورها باعث ایجاد اختلاف و درگیری بین طوایف بلوچ می‌شود.

لازم به ذکر است که در روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰، بدنبال تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت خودروی پژو ۴۰۵ حامل چهار شهروند که قصد رفتن به پیک‌نیک را داشتند و کشته شدن این افراد، اختلافات این سه طایفه آغاز شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*