صدور حکم یکسال حبس برای یکی از زنان بلوچ بازداشت شده در اعتراضات ۱۴۰۱

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک زن بلوچ که در جریان اعتراضات مردمی در بلوچستان و در اعتراض به تجاوز فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر پانزده ساله بازداشت و سپس بصورت موقت آزاد شده بود، پس از یک سال از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب واقع در مجتمع قضایی نوری زاهدان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

هویت این شهروند بلوچ، “الهام استادی”، ۳۰ ساله، فرزند محمد و اهل ایرانشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، الهام در ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ و در جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در بلوچستان علیرغم اینکه در خیابان حضور نداشته، بدلیل اینکه محتوای حمایت از دختر پانزده ساله مورد تجاوز قرار گرفته از صفحه اینستاگرام شخصی خود منتشر کرده با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این شهروند بلوچ که بدون نشان دادن حکم قضایی و همراه با خشونت توسط نیروهای امنیتی در شهر چابهار بازداشت شده، دو روز بعد از بازداشت به زندان مرکزی زاهدان منتقل و به مدت ده روز در سلول انفرادی نگهداری شده است.

گفته می‌شود که وی نهايتا در تاریخ ۱۱ شهریور ماه و پس از گذشت دوازده روز، با قرار وثیقه دویست میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شده است.

لازم به ذکر است که پیش از صدور این حکم نیز الهام که به صورت خصوصی به تدریس زبان انگلیسی مشغول است، در یک پرونده دیگر با اتهام “تشویش اذهان عمومی” به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*