اجرای حکم اعدام دستکم پنج زندانی از جمله دو‌ زندانی بلوچ در زندان مرکزی یزد

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، مسئولان زندانی مرکزی یزد حکم اعدام دستکم پنج زندانی از جمله دو زندانی بلوچ، دو تبعه افغانستان و یک نفر با هویت نامعلوم را در این زندان به اجرا گذاشتند.

هویت دو زندانی بلوچ، “عبدالرحمان دامنی (گرگیج)”، ۳۴ ساله، فرزند خدابخش، متاهل و دارای دو فرزند و “عبدالرئوف شه‌بخش (دهمرده)”، ۳۳ ساله، متاهل و دارای فرزند، هر دو اهل و ساکن زاهدان عنوان شده و از هویت سه زندانی دیگر که با اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل محکوم به اعدام شده‌اند، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که عبدالرحمان و عبدالرئوف در یک پرونده مشترک در سال ۱۴۰۱، به اتهامات مرتبط به مواد مخدر در ایست بازرسی خاتم شهر یزد بازداشت شده و از دادگاه انقلاب این شهر هر دو به اعدام و عبدالرحمان با یک درجه تخفیف محکوم شده‌اند که روز گذشته شنبه ۲۷ مرداد ماه از بند‌ عمومی زندان مرکزی یزد به قرنطیه این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده است.

گفتنی است که خانواده زندانیان بلوچ “عبدالرحمان دامنی (گرگیج)” و “عبدالرئوف شه‌بخش (دهمرده)” دیدار و ملاقات آخر را قبل از اجرای حکم اعدام در زندان مرکزی یزد با این زندانیان انجام داده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری حال وش نیز به نقل از یکی از منابع خود عنوان داشته که گمان می‌رود یکی از سه زندانی دیگر اعدام شده از شهروندان بلوچ باشد.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*