خطیب نماز جمعه چابهار: «ستاد اجرایی فرمان امام» و اداره مسکن و شهرسازی زمین‌های مردم را تصرف کرده‌اند/ مردم از رأی دادن خود پشیمان شده‌اند/ اکثر استخدامی‌های دانشکده علوم پزشکی چابهار غیربومی هستند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالواحد بزرگزاده در مراسم نماز جمعه چابهار با انتقاد از مشکلات بوجود آمده برای مردم در خصوص اخذ سند رسمی برای زمین‌هایشان گفت: مردم چابهار در حالی که چهل یا پنجاه سال در زمینی سکونت دارند و در مواردی حتی سَنَد هم دارند برای آن زمین چندین سند درست شده است و این مشکلی است که در چابهار وجود دارد و در شهرستان‌های دیگر چنین مسایلی کمتر پیش می‌آید. افراد از خدا بی خبر که ارزش زمین‌های چابهار را می‌دانند با استفاده از رانت و پارتی زمین‌های مردم را سند می‌کنند که این مسئله باعث ایجاد مشکلات برای مردم شده است.

وی در ادامه افزود: اداره مسکن و شهرسازی زمین‌های مستثنیات را برای خود ثبت کرده است این در حالی است که این زمین‌ها متعلق به مردم هستند و باید کسانی که زمین‌شان در محدوده مستثنیات قرار دارد به راحتی بتوانند زمین‌شان را سند کنند اما اداره مسکن و شهرسازی مانع می‌شود و این واقعا ظلم به مردم است و همچنین ما نسبت به تصرف زمین‌های مردم توسط «ستاد اجرایی فرمان امام» اعتراض داریم این تصرفات در حالی صورت می‌گیرند که در برخی موارد حتی مردم در آن زمین سال‌هاست که سکونت دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه چابهار در ادامه به تشکیل کابینه دولت جدید اشاره کرد و گفت: انتظار ما از رئیس جمهور محترم این بود که از اقوام و مذاهب در کابینه استفاده کنند زیرا حضور حداکثری اقوام و مذاهب بود که باعث پیروزی دکتر پزشکیان شد اما امروز با تشکیل کابینه مشاهده می‌کنیم که اقوام و مذاهب با بی‌مهری مواجه شدند. اهل سنت بلوچستان، خراسانات، جنوب کشور و کردستان نقش موثری در پیروزی آقای پزشکیان داشتند اما امروز مردم از رأی دادن خود پشیمان شده‌اند. انتظار ما این است که دولت این مسئله را جبران کند تا اهل سنت به خواسته‌های بر حق و قانونی خود برسند، بلوچ‌ها در کشورهای دیگر به سَمِت وزارت دفاع و وزارت آموزش و پرورش رسیده‌اند. در کشور عمان یکی از برادران اهل تشیع وزیر صنعت و بازرگانی می‌شود این نشان می‌دهد که در این کشور تبعید مذهبی وجود ندارد.

استاد حدیث جامعه الحرمین‌ الشریفین چابهار در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم بکارگیری بومیان در استخدام‌های دانشکده علوم پزشکی چابهار، گفت: برخی از عزیزان در فضای مجازی برای من لیست استخدامی‌های دانشکده علوم پزشکی چابهار را فرستادند که مشاهده می‌شد اکثر استخدامی‌ها را غیربومیان تشکیل می‌دهند و بومیان در اقلیت قرار دارند ما از رئیس دانشکده علوم پزشکی، کمیسیون بهداشت و از رئیس دانشگاه می‌خواهیم تدبیری کنند و بومیان را نادیده نگیرند چون مستحق این استخدام‌ها بومیان هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*