بازداشت یک شهروند بلوچ پس از فراخواندن برای امان نامه (تامین) توسط اداره اطلاعات زابل

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ تحت تعقیب در یک پرونده امنیتی به بهانه امان نامه (تامین) به کشور فراخوانده شده و پس از حدودا ۲۰ روز توسط نیروهای اداره اطلاعات زابل با یورش به منزل خواهرش در زهک بازداشت شده است.

هویت این شهروند بلوچ، “مهرزاد شیرانزهی”، ۳۲ ساله، فرزند تهمورث، اهل زابل و ساکن زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مهرزاد بخاطر همکاری با یکی از بستگان خود که تحت تعقیب در یک پرونده امنیتی بوده، جهت فراری دادن وی به خارج از کشور، توسط نیروهای اداره اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفته و با خارج شدن از مرز پس از حدودا دو سال با وعده نیروهای اداره اطلاعات زابل برای تامین (امان نامه) در خصوص همکاری با فرار متهم به کشور بازگشته و حدودا ۲۰ روز پس از وارد شدن به کشور با یورش نیروهای اداره اطلاعات زابل به منزل خواهر وی در شهر زهک با خشونت بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

مهرزاد بخاطر همکاری در فرار متهم به عامل ترور  روحانی شیعه، “سجاد شهرکی”، حدودا از دو سال پیش تحت تقیب قرار گرفته شده بود و توسط ریش سفیدان و معتمدین برای بازگشتن به زندگی عادی با نیروهای امنیتی ارتباط گرفته و در تلاش برای حل مشکل بود و وی در فرار متهم به ترور اطلاعی از ترور نداشته و صرفا بخاطر درخواست متهم که از نزدیکان او بوده و عنوان کرده دچار یک مشکل امنیتی شده و برای حل آن باید فرصت داشته باشد یک مدت از کشور خارج شود، همکاری کرده تا از کشور خارج شود.

گفته می‌شود که مهرزاد با وعده نیروهای اداره اطلاعات که با وی کاری ندارند و او متهم نیست و باید برای توضیح به سوالات و مسائل به دفتر آنها در زاهدان مراجعه کنند به کشور بازگشته و در حال سپری کردن مراحل گرفتن امان نامه (تامین) بوده است.

روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، دادستانی زاهدان به رسانه‌های داخلی گزارشی در خصوص بازدشت این فرد تحت عنوان «عامل ترور روحانی» اهل تشیع “سجاد شهرکی” در مرز کشور خبر داده و او را از عوامل «مسلح اجیر شده گروه‌های تروریستی تکفیری» معرفی کرده بود.

این در حالی است که رسانه‌های حکومتی پیشتر در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱، از بازداشت پنج شهروند بلوچ تحت همین عنوان «عوامل ترور روحانی سجاد شهرکی» خبر داده بودند که برای سه تن از آنها کیفر خواست نیز صادر شده و اعترافات آنها از طریق این رسانه‌ها منتشر شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*