بازداشت یکی از سرنشینان خودروی روحانیون مورد تیراندازی قرار گرفته شده در زمان ثبت شکایت توسط اطلاعات راسک

به گزارش رسانک، روز چهار‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، یکی از سرنشینان خودرو روحانیون که در روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه گریکان شهرستان راسک مورد هدف گلوله قرار گرفته و یک تن از آنها جان خود را از دست داده و یک تن دیگر مجروح شده بود و نفر سوم جان سالم به در برده بود، زمان مراجعه به اطلاعات برای ثبت شکایت توسط آنها بازداشت و پس از شش روز با قید وثیقه آزاد شد.

هویت این شهروند، حافظ قرآن “عبدالله بیجاد”، ۲۸ ساله، فرزند کریم‌ داد و اهل پیشین از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حافظ عبدالله روز چهارشنبه به اداره آگاهی مرکز شهرستان و اداره اطلاعات جهت ثبت شکایت از افراد مسلح که خودرو‌ی آنها را مورد هدف قرار داده و یک تن را به قتل رسانده و یکی دیگر را مجروح کرده بودند، رفته بود که توسط نيروهای اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

این شهروند پس از یک روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات راسک به زندان چابهار منتقل شده و با پیگیری خانواده و بستگان روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه پس از شش روز بازداشت با قید قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

گفتنی است که شامگاه روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک خودروی حامل سه تن از روحانیون اهل سنت شهر پیشین توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه گریکان از توابع شهرستان راسک مورد هدف گلوله قرار گرفته که دو تن از سرنشینان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته و زخمی شدند.

هویت شهروند جان باخته، مفتی “محمد پرو، ۲۵ ساله، فرزند کریم و هویت شهروند مجروح، مولوی “سعید درزاده”، هر دو اهل و ساکن پیشین واقع در شهرستان راسک عنوان شدهاست.

از هویت و انگیزه ضاربان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*