تخریب ده‌ها منزل مسکونی شهروندان بلوچ در پی یورش نیروهای دولتی و امنیتی به منزلاب و شهرک شهمرادآباد زاهدان

به گزارش رسانک، بامداد امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، ماموران بنیاد مسکن و نیروهای نظامی و امنیتی لباس شخصی به منطقه “منزل آب” و شهرک عشایری “شهمرادآباد” از توابع شهرستان زاهدان به همراه ده‌ها نیروی نظامی یورش برده و دستکم سی منزل مسکونی شهروندان بلوچ در این منطقه تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، ساعت حوالی ۲:۰۰ بامداد حدودا بیست خودروی نظامی با ده‌ خودروی پلاک شخصی و سازمانی به منطقه منزلاب و شهرک عشایری شهمرادآباد در ۱۲ کیلومتری شهر زاهدان یورش برده و با خارج کردن ساکنین منازل، با استفاده از لودر و ابزارهای پتک و کلنگ اقدام به تخریب دستکم سی منازل مسکونی شهروندان بلوچ کرده و ایت تخریب تا ساعت ۵:۰۰ صبح در این شهرک ادامه داشته است.

مامورین تخریب حتی به درختان منازل نیز رحم نکردند و صاحب یکی از منازل به دلیل قطع کردن درختان با نیروهای نظامی دچار مشاجره لفظی شده که وی تهدید به بازداشت توسط نیروهای نظامی شده است.

در طول سال ٢٠٢٣ میلادی بر اساس گزارش های دریافتی، نهادهای مختلف امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، ٢١ مورد در دستکم پنج شهر مناطق بلوچ نشین، اقدام به تخریب منازل و تصرف زمین های مردم کرده‌اند. بیشتر این اقدامات در چابهار با هشت و زاهدان با هفت مورد رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*