اجرای حکم اعدام دو زندانی بلوچ و کورد در زندان مرکزی سبزوار

به گزارش رسانک نقل از هه نگاو، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دو زندانی بلوچ و کورد، از بابت اتهامات مرتبط به مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده‌ و روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان مرکزی سبزوار از توابع شهرستان خراسان رضوی منتقل شده بودند، اجرا شد.

هویت زندانی بلوچ اعدام شده، “موسی‌ الرضا ابراهیمی” ۲۴ ساله، اهل زاهدان و ساکن سبزوار و هویت زندانی کرد “رضا زردکوهی”، ۳۱ ساله، متاهل و دارای یک فرزند اهل روستای زردکوهی از توابع شهرستان داورزن خراسان رضوی عنوان شده‌ است.

بر اساس این گزارش، رضا زردکوهی و موسی‌الرضا هر دو سه سال پیش به اتهام مواد مخدر در سبزوار بازداشت و به اعدام محکوم شده‌اند و روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، از بند عمومی زندان مرکزی این شهر به قرنظیه جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*