اعدام دستکم یک زندانی بلوچ در زندان کرمان

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم یک زندانی بلوچ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر‌ که پیشتر به اعدام با دو درجه تخفیف محکوم شده‌‌ و روز یک‌شنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی زندان کرمان منتقل شده بود، به اجرا در آمد.

هویت این زندانی بلوچ، “فرج الله خاشی (جمالزهی)”، ۴۷ ساله، فرزند برکت، متاهل و دارای شش فرزند و اهل شهرستان خاش عنوانشدهاست.

بر اساس این گزارش، فرج‌ الله در سال ۱۴۰۱، در سفر خود به شهر کرمان برای درمان بیماری ستون فقرات به همراه یکی از دوستانش در این شهر پس از کشف مواد مخدر از داخل خودروی آنها با اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده که وی از وجود مواد بی اطلاع بوده است.

حکم اعدام فرج الله  در حالی اجرا شده که وی در دادگاه به همین دلیل به اعدام با دو درجه تخفیف محکوم شده و پرونده او در کمیسیون عفو و بخشودگی استان کرمان در حال رسیدگی بوده است.

گفتنی است که روز گذشته با ملاقات حضوری خانواده با وی موافقت نشده و با اصرار زیاد خانواده نهایتا بعد از ظهر، آنها با فرج‌الله چند دقیقه ملاقات کابین داشته و آخرین دیدار با وی را انجام دادند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*