وضعیت نگران کننده و خطرناک اهالی روستای آبگاه نیکشهر پس از زلزله و عدم رسیدگی ارگان های حکومتی

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، علیرغم گذشت ۱۵ روز از زلزله نیکشهر، همچنان اهالی روستاهای مختلف از جمله آبگاه و کوچینک این شهرستان در شرایط بسیار نگران کننده و خطرناکی به سر می‌برند و هیچگونه رسیدگی از سوی ارگان های مربوطه دولتی به وضعیت آنها نشده است.

در همین راستا، علیرغم وقوع ده‌ها پس لرزه در طول این مدت و با توجه به بافت سنتی و فرسوده منازل، اهالی منطقه که مجبور شده‌اند بسیاری از منازل خود را تخلیه و به چادر پناه ببرند، اداره برق نیز با قطعی مکرر برق در دمای هوای حدودا پنجاه درجه به مشکلات مردم افزوده است.

گفته می‌شود که ده‌ها منزل مسکونی، مدرسه‌ای که سه مقطع از دانش آموزان در آن تحصیل می‌کنند و … آسیب جدی دیده و نیاز فوری به رسیدگی و بازسازی توسط ارگان های دولتی دارند و هلال احمر نیز تعدادی چادر توزیع کرده که بسیار کمتر از آن چیزی می‌باشند که نیاز است.

گفتنی است که شامگاه دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، زمین لرزه ای نسبتا قوی جنوب بلوچستان، چندین شهرستان را به لرزه درآورد که بخش هایی از نیکشهر، فنوج، بنت و… شامل آن می‌شوند.

بر اساس داده های مرکز زلزله نگاری آمریکا این زلزله با قدرت ۴.۷ دهم ریشتر در عمق ده کیلومتری و در طول جغرافیایی ۵۹.۸۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۳۴ در نزدیکی بنت، فنوج و نیکشهر رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*