برگزاری تجمع اعتراضی علیه اعدام‌ها در ایران

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، تجمع اعتراضی علیه افزایش اعدام‌ها توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران از سوی شماری از فعالان ساکن آلمان در شهر کلن برگزار شد که حمید جلالی نارویی از اعضای حزب مردم بلوچستان نیز در آن شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنرانی خود گفت: “اعدام؛ کلمه ای به ریشه عربی به معنی نابود کردن و از بین بردن است اما در حکومت سفاک جمهوری اسلامی ایران این واژه و کلمه‌ عجین شده با خون .
ما در کتابهای تاریخی میخوانیم نرون امپراطور خونخوار رون روزانه بخاطر تنوع و گاها زهر چشم گرفتن از دشمنان افرادی را در جلوی چشمش گردن می زدند ولی ما چیزی که درحال حاضر می‌بینم قصه وافسانه نیست بلکه واقعیتی است ملموس، دردناک و تاسفبار چرا که حکومت در حال خوردن جوانان رعنای این سرزمین است برای زهر چشم گرفتن از دیگر فرزندانش

خیلی باعث تاسف است که بالاترین رکورد اعدام جهان در اختیار این حکومت ایران است که دیکتاتورترین کشورهای جهان انگشت به‌دهان مانده اند. آمار سیصد اعدام در ۶ماه واین یعنی ۱۲۰نفر از تعداد مردم مظلوم وزجر کشیده بلوچستان هستند که فقط سه درصد جمعیت کشور را دارند.

حرف من بعنوان یک فعال سیاسی بلوچ‌ خطاب به دولتمردان و سیاستمداران غربی این است که من در کشوری زندگی می‌کنم که جوان ایرانی را به صرف آتش زدن سطل زباله اعدام نموده اند ودر پس پرده سیاست چه میگذرد که ایران را کشور امن تشخیص می‌دهید وجوان ایرانی که با هزار امید و آرزو به شما پناه آورده دیپورت میکنید وجان‌وی را بازیچه سیاست بازی خود می‌کنید.

آیا گزارش سالیانه سازمانهای بین المللی نظیر عفو بین الملل به غیر از ابراز نگرانی وتاسف نتیجه دیگری هم داشته !

بنده بعنوان یک شهروند بلوچ از زمان کودکی وقتی شیون و زاری اطرافیان را دیدم گفتن شوهر خاله ام اعدام شده درک درستی از این کلمه نداشتم ولی فهمیدم که معنی خوبی نمیدهد ودر زمان جوانی دایی ام که الگو واسطوره من در زندگی بود توسط این حکومت جلاد اعدام شد فهمیدم که این کلمه خانمانسوز کمرشکن ومصیبت اور است.

امکان ندارد هیچ خانواده بلوچی ترکش این کلمه لعنتی دامن اش را نگرفته باشد وما دراین استان اعدام های جمعی در سال‌های دور داشتیم با جلاد اخوندی بنام قاضی نکونام با اختیارات تام تا جایی که اینقدر اختیارات به سپاه ‌و کمیته وقت داده بود تا جوان بلوچ را در بیابان وحین دستگیری بر درختی کهور بدون دادگاه اعدام می‌کردند.

اینجانب حمید جلالی نارویی فعال سیاسی بلوچ و عضو حزب مردم بلوچستان خواستار ورود دولتمردان و سیاستمداران اروپایی به این مقوله وحداقل حرکتی غیر از ابراز تاسف ونگرانی انجام دهید تا التیامی گردد بر دل مادران ایران زمین وملت متمدن بلوچستان”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*