امام جمعه موقت چابهار: دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی مسئول تامین امنیت استان هستند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی یارمحمد پناد، امام جمعه موقت شهرستان چابهار نسبت به افزایش ناامنی‌ها و کشتار شهروندان بلوچ توسط نیروهای نظامی و جولان “افراد مسلح ناشناس” واکنش نشان داد و دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی را مسئول این وضعیت در استان بلوچستان و سیستان دانست.

مولوی پناد گفت: اخیرا در استان احساس ناامنی بیشتر از پیش شده و “افراد ناشناسی” اقدام به کشتن شهروندان و بسیاری از سرمایه‌های بلوچستان را می‌کنند. در هفته ای که گذشت یک حاجی تاجر و سرشناس توسط افراد ناشناس کشته شد. همینطور یک مولوی که فارغ‌ التحصیل جامعه الحرمین‌ چابهار بود و به همراه مفتی دیگر مورد حمله قرار گرفتند که یکی از آنها کشته و چند نفر زخمی شدند و بعدا اعلام شده که به اشتباه مورد هدف قرار گرفته‌اند. این چه نوع جهالتی است که بسوی یکی شلیک کنید بعدا بگویید که اشتباه شده است.

وی افزود: همینطور در بسیاری از مواقع خود مأموران نظامی و امنیتی که مسئول و حافظ نظم و امنیت جامعه باید باشند هم گزارش داریم که خودروی مردم را مورد تعقیب و گریز قرار داده و بصورت مستقیم به سمت آنها تیراندازی می‌کنند در حالی که در آن خودروها زن و کودک و انسان بیگناه وجود دارد.

مولوی پناد ادامه داد: درخواست ما از نیروی انتظامی، از شورای تأمین و نهاد‌های نظارتی این است که این مسئله را به جِد دنبال کنند زیرا اولین نیاز یک جامعه برقراری امنیت است و اميدواريم هر کس به هر بهانه‌ای که به امنیت مردم خدشه وارد می‌کند برخورد کنند و اگر هم کسی با فردی مشکل دارد چه طایفه‌ای و یا هر مسئله دیگری آنها را از راه قانونی حل و فصل گند نه اینکه خودسر اسلحه بردارد و انسان بکشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*