ارائه لیست پیشنهادی وزرا به مجلس توسط “مسعود پزشکیان” بدون حتی یک بلوچ، کورد یا فردی از جامعه اهل سنت

رسانک/ امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳، “مسعود پزشکیان” در لیستی از مسئولان حکومتی، اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی را بدون نام بردن از یک بلوچ، کورد و یا متعلق به جامعه اهل سنت برای اخذ رای اعتماد نمایندگان به مجلس ایران ارائه کرد.

در این لیست مثل ادوار گذشته هیچ نامی از ملت بلوچ انتخاب نشده و ارائه این لیست از سوی یک نماینده «اصلاح طلب» تاییدی است بر غیرخودی بودن ملت بلوچ در دیدگاه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران که در طول چهار دهه اخیر هیچ مقام مهم حکومتی نداشته است.

این در حالی است که عده ای از وابستگان و فریب خوردگان نظام، در هنگام انتخابات ریاست جمهوری با این ترفند قدیمی که این “بار با دفعات قبل فرق دارد و تغییر ایجاد شده است”، سعی کردند تا ملت بلوچ را به پای صندوق های رای بکشانند، اکنون نیز با دروغ همیشگی «ما نیز فریب خوردیم» از بار مسئولیت خود بکاهند.

این انتخابات نمونه ای عالی از یک آزمون و‌ خطا برای ملت بلوچ و سایر کسانی بود که با عدم مشارکت در انتخابات سربلند از این آزمون بیرون آمده و عده ای نیز با چشم طمع به پُست و مقام، چشم خود را بر روی خون شهدای جمعه های خونین زاهدان و خاش بستند و با قاتلین ملت بلوچ بر سر یک پیمانه نشستند و از جامی نوشیدند که با خون شهدای خونین پر گشته بود. 

بی شک همانگونه که ملت بلوچ با جمعه های اعتراضی ثابت کردند که از رژیم جمهوری اسلامی ایران گذشته و به سوی آزادی گام‌ بر می دارند، این عناصر بلوچ وابسته به نظام را نیز هیچگاه فراموش نخواهند کرد و فریب شعارهای رنگارنگ ‌آنان را نخواهند خورد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*