هفت روز تا اجرای حکم اعدام یک کودک مجرم در زندان زاهدان در صورت عدم تکمیل و پرداخت دیه

به گزارش رسانک، امروز شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک کودک مجرم که در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۹۸ در یک نزاع محله‌ای مرتکب قتل شده و در زندان مرکزی زاهدان بسر می‌برد تا تاریخ ۲۸ مرداد (هفت روز دیگر) فرصت جلب رضایت اولیا دم با پرداخت سه میلیارد تومان دارد و در غیر این صورت حکم اعدام وی به اجرا در خواهد آمد.

هویت این کودک مجرم، “مهدی آموسا”، ۲۲ ساله (در زمان ارتکاب جرم ۱۶ ساله) فرزند حسین و اهل زابل و ساکن زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مهدی در سال ۱۳۹۸ بصورت غیرعمد در چند ثانیه عصبانیت در یک دعوای محله‌ای مرتکب قتل شده و با شکایت اولیای دم و درخواست قصاص وی در دادگاه ویژه اطفال به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده و حال با پیگیری های خانواده و ریش سفیدان با توجه به شرایط سنی او در زمان ارتکاب جرم، خانواده مقتول را متقاعد برای رضایت در ازای دریافت دیه به مبلغ سه میلیارد کرده و خانواده وی با فروش خانه مبلغ یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان فراهم کرده و توان تکمیل کل مبلغ دیه را ندارند.

گفته می‌شود که مهدی جوانی هست که از سن ۱۲ سالگی کودک کار بوده و برای تامین هزینه و مخارج زندگی خانواده همرا با پدر کارگرش در خیابان‌ها و ساختمان‌ها کار کرده و در سن ۱۶ سالگی در یک لحظه عصبانیت دچار قتل شده و شش سال هست در زندان در انتظار اجرا حکم اعدام بسر می‌برد و ماه گذشته در ۲۸ تیر ماه با آخرین فرصت یک ماه اجرای احکام زندان زاهدان تا ۲۸ مرداد ماه هفت روز دیگر داده است.

مادر مهدی با به خراج گذاشتن منزل خود توانسته از سه میلیارد مبلغ یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون را فراهم کنند و برای تکمیل باقی مبلغ با انتشار شماره تلفن و شماره حساب در فضای مجازی درخواست کمک از مردم و خیرین دارد.

(شماره تلفن جهت هماهنگی های لازم:
09372780029
شماره حساب اعلام شده:
6037 7014 3152 4377
شماره شبا:
6063 7311 5880 6159
به نام «نرگس آتشی دشت»، مادر زندانی)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*