اعدام دسته جمعی ۲۲ زندانی از جمله یک زندانی بلوچ در زندان قزلحصار کرج

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز چهار‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام بیست و دو زندانی از جمله یک زندانی بلوچ، سه زندانی تبعه کشور افغانستان و دو زندانی زن، که از بین آنها هفت زندانی اهل سنت بودند، بابت اتهامات مرتبط به مواد مخدر، قتل و…. در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد.

هویت زندانی بلوچ اعدام شده، “عبدالله شهنوازی (حمزه زاروزهی)”، ۴۵ ساله، فرزند عبدالغفور، متاهل و دارای چهار فرزند و اهل زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عبدالله در سال ۱۴۰۰، با اتهامات مرتبط به مواد مخدر در شهر تهران توسط نیروهای نظامی بازداشت شده و دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است.

حکم اعدام عبدالله بدون دیدار و ملاقات آخر با خانواده اجرا شده و روز گذشته همراه با شش زندانی دیگر که دو تن از آنها زندانیان زن بودند برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود که سحرگاه امروز بدون ملاقات و دیدار با خانواده صرفا با تماس تلفنی و خداحافظی با آنها حکم اعدام آنها به اجرا در آمده است.

در گزارش هرانا، هویت پنج تن از این زندانیان که از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر اعدام شده‌اند «اسماعیل شرفی»، «محمد غلامی»، «شهاب ملکی»، «رسول (فامیلی نامشخص) »و «(نام کوچک نامشخص) قنبری»، عنوان شده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*