روایت مضحک مقامات نظامی جمهوری اسلامی از تیراندازی مستقیم به خودروی اعضای یک خانواده در خاش

(هشدار: ویدئو دارای تصاویر ناراحت کننده است.)

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، فرمانده انتظامی خاش در گزارشی دروغین مدعی درگیری مسلحانه پلیس خاش با سرنشینان یک خودرو پژو که دو فرد قاتل در آن حضور داشته، شده و در ادامه با ادعای عجیب و مضحک در واکنش به کشته و‌ زخمی شدن یک زن و دو کودک عنوان کرده: «در این درگیری مسلحانه فردی مونث که اقدام به تیراندازی به سمت مامورین نموده بر اثر اصابت گلوله فوت شده و همچنین دو فرزند قاتلان دچار جراحت شده‌اند.»

فرمانده انتظامی خاش در این گزارش گفته: «سرنشینان یک دستگاه پژو سرقتی فاقد پلاک که با چندین فقره اقدامات مجرمانه از جمله قتل و سرقت مسلحانه تحت تعقیب قضایی بودند، اقدام به تیراندازی و حرکت کردن با شدّتِ تمام و دنده عقب جهت برخورد با خودرویِ پلیس و سپس تیراندازی نمودند تیم عمل کننده‌یِ پلیس با اقدام متقابل دو نفر قاتل مسلح را دستگیر و دو قبضه سلاحِ کلاش، چهارتیغه خشاب، ۷۴ عدد فشنگِ جنگی کشف و یکدستگاه خودرو سرقتی را نیز توقیف نمودند.»

این در حالی است که بامداد امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه پاسداران در سه راهی شهرستان خاش به سمت یک خودروی پژو ۴۰۵ در حال حرکت بدون ایست و هشدار قبلی تیراندازی مستقیم کردند که سه سرنشین خودرو از جمله یک کودک پنج ساله و یک زن و مرد با اصابت گلوله جان خود را از دست داده و دو سرنشین دیگر از جمله یک کودک هشت ساله به شدت مجروح شدند.

هویت یک کودک جان باخته دختر، با فامیلی “نصیری”، پنج ساله عنوان شده و هویت یک تن از مجروحین، “محمد ایرندگانی” فرزند احمد، و از هویت دو جان باخته دیگر و یک کودک مجروح تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود که تیراندازی نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه به سمت این خودرو منجر به اصابت چندین گلوله به سر یک خانم شده و وی در دم جان باخته است. همچنین یک دختر پنج ساله با اصابت گلوله به صورت و یک مرد با اصابت چندین گلوله در بیمارستان خاش جان خود را از دست داده‌اند. یک پسر هشت ساله و یک مرد جوان با اصابت چند گلوله نیز به شدت مجروح شده‌اند.

از دلیل تیراندازی نیروهای نظامی به این خودروی اعضای خانواده که در حال حرکت بوده اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*