کشته و زخمی شدن دو روحانی بلوچ در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس که سرنشینان یک خودروی پژو پارس بودند به سمت یک خودرو پژو ۴۰۵ در روستای گریکان از توابع شهرستان راسک، یک طلبه اهل سنت بلوچ کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

هویت شهروند جان باخته، “محمد پرو”‌، ۲۵ ساله فرزند کریم و هویت شهروند مجروح “سعید درزاده”، فرزند لال محمد و هر دو اهل پیشن از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

گفته می‌شود که همراه این دو‌ نفر یک شهروند دیگر نیز با نام “عبدالله بیجاد”، فرزند کریمداد و اهل پیشن بوده که توانسته بدون آسیب دیدگی از خودرو خارج شود.

بر اساس این گزارش، این افراد با خودروی پژو ۴۰۵ خود در حال برگشت از یک مراسم تشییع از کیشکور سرباز بودند که افراد مسلح ناشناس با تیراندازی مستقیم رگباری باعث شدند یک نفر کشته و‌ یک نفر دیگر زخمی شوند که فرد مجروح به بیمارستان منتقل شده است.

از هویت و انگیزه ضاربین تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، دستکم ١٩٢ شهروند بلوچ مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفته اند که در بین آنها ١۵٠ نفر کشته و ۴٢ نفر زخمی شده‌اند. در بین این افراد دستکم پنج کودک و چهار زن نیز وجود دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*