اعزام به مرخصی یک شهروند بازداشت‌شده در اعتراضات ۱۴۰۱ از زندان زاهدان

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی “ابراهیم حسن زهی”، از روحانیون بلوچ و از کارکنان مجموعه مسجد مکی زاهدان پس از بارها مخالفت با اعطای مرخصی توسط اداره اطلاعات و قاضی ناظر بر زندان مرکزی زاهدان، به مرخصی اعزام شد.

گفته می‌شود که این شهروند به سه سال و سه ماه حبس از دادگاه انقلاب زاهدان محکوم شده و علیرغم وجود شرایط اعطای مرخصی و قرار وثیقه گذاشتن مسئولان در اداره اطلاعات و قاضی ناظر بر زندان با وجود دریافت سند وثیقه، از اعزام وی به مرخصی ممانعت کرده بودند.

مولوی “ابراهیم حسن زهی”، ٢۵ ساله، اهل زاهدان و فاقد شناسنامه است که در شامگاه شنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، در حالی که با دو نفر از دوستان خود در بازار زاهدان سوار یک خودرو بود، بدلیل نداشتن مدارک هویتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی در روز اول بازداشت در سلول انفرادی به شدت مورد شکنجه بدنی قرار گرفته و پس از چند روز به اردوگاه اتباع خارجی جهت رد مرز کردن منتقل شده ولی سرانجام با تغییر تصمیم نهادهای امنیتی، وی از اردوگاه به زندان مرکزی دُزاپ (زاهدان) منتقل شده است.

از اتهام مطرح دقیق مطرح شده علیه این روحانی بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که این شهروند ضمن اینکه هیچ فعالیت سیاسی نداشته، از روحانیون و طلاب فعال در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی بوده و زحمات زیادی برای قشر جوان کشیده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*