بازداشت دو شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان قلعه گنج

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ٨ مرداد ماه ١۴٠٣، دو شهروند بلوچ به دلیل مخالفت و اعتراض به استخراج معدن مس “رمشک” واقع در شهرستان قلعه گنج توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در شهر قلعه گنج منتقل شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ، “پنجشنبه ترکمانی” فرزند موسی و “حسین ترکمانی” فرزند تاج محمد، هر دو اهل رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج عنوان شده است.

گفته می‌شود که زمین های کشاورزی بسیاری از شهروندان بلوچ منطقه از جمله پنجشنبه و حسین که از آبا و اجداد به آنها به ارث رسیدند، توسط سپاه برای معدن مس مصادره شده‌اند.

گفتنی است که این دو شهروند، معترض به مصادره زمین های خود توسط سپاه بودند که یکی از آنها از خانه و دیگری از مغازه اش بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

لازم به ذکر است که شهروندان رمشک حدود دو سال است که سندهای زمین های کشاورزی خود را دریافت کرده‌اند اما این زمین ها توسط شرکت های حفاری معدن مس و ارگان های حکومتی جمهوری اسلامی ایران مصادره شده‌اند و بسیاری از اهالی رمشک بیش از سه ماه است که به فعالیت معدن مس رمشک که باعث تخریب محیط زیست و از بین رفتن و مصادره زمین های کشاورزی آنها شده، معترض هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*