تعقیب و گریز و تیراندازی به سمت یک خودرو توسط نیروهای نظامی در سراوان

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک خودروی تویوتا وانت توسط نیروهای انتظامی در شهر سراوان تحت تعقیب و مورد هدف تیراندازی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نیروهای انتظامی در ورودی شهر سراوان ابن خودرو را بدون ایست و هشدار قبلی مورد تعقیب قرار داده و به سمت آن تیراندازی کرده‌اند که راننده خودرو را متوقف کرده و خواستار توضیح و دلیل تیراندازی به سمت خود شده است.

گفته می‌شود که نیروهای نظامی با اهانت و عدم توجه به خواسته این شهروند پس از کنترل کردن مدارک خودرو بدون پاسخگویی به او از وی خواستند محل را ترک کنند.

رفتارهای سلیقه‌ای نیروهای نظامی و آزار و اذیت شهروندان و سوختبران بلوچ و عدم توجه دستگاه قضایی به اقدامات فراقانونی نیروهای نظامی و امنیتی و مجازات خاطیان گاهاً باعث می‌شود که برخی از قربانیان اینگونه رفتارها در صدد گرفتن انتقام بربیایند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*