انتقاد حاجی رضا بلوچ از فعالان اجتماعی به عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی به قتل «زلیخا گمشادزهی»

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، حاجی «رضا بلوچ» از فعالان اجتماعی بلوچ نسبت به عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی مبنی بر قتل «زلیخا گمشادزهی» در روستای قادرآباد خاش که توسط نیروهای نظامی مورد هدف تیراندازی و اصابت گلوله به قلب قرار گرفته بود، انتقاد کرد.

حاجی رضا در واکنش به عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی گفت: “مادر مسنی را به خاک سپردیم، شهیدی که بی‌گناه تیر به قلبش اصابت کرده بود و هیچ کس از دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولان نپرسید جرم زلیخا چه بوده که او را به شهادت رساندند. پس از آن نهادهای امنیتی برچسب عضویت در جیش العدل هم زدند.”

وی گفت: “ما از مرگ کسی خوشحال نیستیم، حادثه ای که در تهران افتاد (کشته شدن ایماعیل هنیه)، مسئولش نهاد امنیتی هستند که همه نیروهای خودشان را به بلوچستان سرازیر کرده‌اند. جرم زلیخا و کشته شدگان جمعه های خونین زاهدان و خاش چه بود؟ جرم بلال نصرویی و شهدای شمسر چه بود؟ چرا ما بلوچ ها را می‌کشید،  تمام توان اطلاعاتی خودتان را بر بلوچستان متمرکز کرده‌اید و از طرف دیگر اسرائیل در حال شکار است و هر کسی که دلش بخواهد را در قلب بلوچستان میزند.”

این فعال اجتماعی افزود: “وقتی که خود شما جوانان ما را می‌کشید، ما را اعدام می‌کنید و کار نیست و در جاده ها کشته می‌شویم. به خودتا بیایید و از نفرین بلوچ ها بترسید. من دیشب این نیروهای نظامی را که قلب مادر ما را هدف قرار دادند نفرین کردم. این شهر را مثل یک پادگان کردید که ۱۶ ایست و بازرسی دارد. خواهش می‌کنم ابن وضعیت امنیتی که در ایتان ایجاد کرده‌اید را تغییر دهید. این استان حضرت شیخ الاسلام را به عنوان سنبل وحدت و صلح دارد. شما ادعا دارید که زاهدان پایتخت وحدت است پس چرا کسی که برای نماز می‌رود باید از ایست و بازرسی رد شود. جدیدا در دولت پزشکیان نه تنها مردان را برای شرکت در نماز بازرسی بدنی می کنند، بلکه زنان را هم بازرسی بدنی می کنند و روی رگ غیرت ما پا می گذارید.

حاجی رضا در آخر پیام می‌گوید: “دیگر واقعا ما می‌خواهیم بمیریم، کشته بشویم و ما را بکشند ولی غیرت ما را زیر سوال نبرید. مادران ما را به قلب شلیک میکنید و خواهران نا که برای نماز به مسجد مکی می‌روند را بازرسی بدنی می‌کنید. چرا ما باید در این وضعیت امنیتی زندگی کنیم؟ این آه و ناله ما آخر دامن شما را می‌گیرد.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*