شروع به کار خانم “مای ساتو” به عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳، مصادف با ۱ آگوست ۲۰۲۴، خانم “مای ساتو” با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر از شروع به کار خود به عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران داد.

متن پیام به شرح ذیل است:
“‏من امروز مأموریت خود را به عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران آغاز کردم. از تمام پیام‌هایی که پس از اعلام این خبر توسط  UN_HRC دریافت نمودم، تحت تأثیر قرار گرفتم. از جاوید رحمان برای تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در شش سال گذشته تشکر می‌کنم.”

گفتنی است روز جمعه ٢٢ تیر ماه ۱۴۰۳، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خانم مای ساتو (Mai Sato)، دانشمند علوم اجتماعی اهل ژاپن را به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ايران معرفی کرد.

گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران یکی از گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد است که وظیفه نظارت و بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران را برعهده دارد و گرچه تاکنون جمهوری اسلامی ایران اجازه سفر هیچ از گزارشگران به ایران نداده ولی سازمان های حقوق بشری از مناطق مختلف ایران توانسته‌اند مستندات نقض حقوق بشر را در اختیار آنها قرار دهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*