بازداشت سه نفر از اعضای اصلی سازمان “بلوچ یکجهتی” در گوادر توسط نیروهای امنیتی پاکستان

به گزارش رسانک، از روز گذشته ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، گزارش های تایید نشده‌ای از بازداشت سه تن از اعضای اصلی سازمان یکجهتی توسط فعالان حقوق بشری در شرق بلوچستان در حال انتشار بود که با گذشت بیش از بیست و چهار ساعت از ناپدید شدن آنها، گمانه زنی‌ها در مورد بازداشت این افراد توسط نيروهای امنيتی پاکستانی به یقین رسیده است.

هویت این افراد، خانم ها “سمی بلوچ”، “سبیه بلوچ” و آقای “صبغت الله بلوچ” عنوان شده که از برگزار کنندگان اصلی گردهمایی ملی بلوچ در شهر بندری گوادر می‌باشند.

فعالان حقوق بشری بلوچستان معتقدند که این افراد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ناپدیدسازی شده‌اند ولی مقامات امنیتی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان تاکنون خبر بازداست آنها را تایید یا رد نکرده‌اند.

در همین راستا، بدنبال ممانعت هزاران شهروند بلوچ که قصد سفر به گوادر و شرکت در گردهمایی ملی بلوچ را داشتند توسط نیروهای امنیتی و نظامی پاکستان، اعتراضات و اعتصابات گسترده مردمی در نقاط مختلف بلوچستان آغاز شده و جو بسیاری از شهرها در شرق بلوچستان امنیتی و متشنج می‌باشد.

لازم به‌ ذکر است که طی روزهای اخیر هزاران شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شده‌اند و در تیراندازی های این نیروها هم شماری زیادی از معترضان بلوچ کشته و مجروح گشته‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*