احضار‌ و بازداشت چندین طلبه نوجوان به همراه مدیر مدرسه دینی و یورش نیروهای امنیتی به این مدرسه در ریگان

به گزارش رسانک، صبح روز یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات شهرستان ریگان به مدرسه دینی اهل سنت شهرستان ریگان واقع در استان کرمان یورش برده و چندین طلبه نوجوان فاقد مدارک هویتی را با ضرب و شتم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل و همچنین مدیر مدرسه را به این اداره احضار کرده و با گذشت بیست و چهار ساعت همچنان از وی اطلاعی در دست نیست.

از هویت و تعداد دقیق طلاب بازداشت شده که در رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال عنوان شده‌اند و کمتر از ده نفر می‌باشند تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست و هویت مدیر مدرسه احضار و بازداشت شده، حافظ “صدیق شهیکی”، ۳۳ ساله، فرزند میرزا و‌ اهل شهرستان ریگان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی حوالی ساعت ۶ صبح به مدرسه دینی شعبه حفظ قرآن اهل سنت در شهرستان ریگان یورش برده و طلاب نوجوان فاقد شناسنامه که چندین تن بوده‌اند را با خشونت و ضرب و جرح و فحاشی بازداشت کرده و مدرسه را تعطیل کرده‌اند.

گفته می‌شود که بعد از بازداشت و تعطیلی مدرسه، استاد و مدیر مدرسه شعبه حفظ، حافظ “صدیق شهیکی” را به اداره اطلاعات شهرستان ریگان احضار کرده و وی تا لحظه تنظیم خبر هیچگونه تماسی با خانواده نداشته است.

منابع در ادامه با اشاره به احضار و تهدید حافظ صدیق در چند ماه پیش گفته‌اند:«چند ماه قبل بعد از عید فطر دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بم حافظ «صدیق شهیکی» را احضار کرده و تهدید نموده بودند که اگر در مدرسه طلاب مهاجر تدریس کنید بازداشت خواهی شد.»

گفتنی است پس از تخریب نمازخانه شهرستان بم توسط نیروهای نظامی حافظ صدیق شهیکی یکی از علمای بود که از این اقدام نیروهای نظامی اعتراض کرده بود.

لازم به ذکر است که حافظ صدیق شهیکی پیشتر نیز بارها توسط نهادهای امنیتی احضار و تهدید به بازداشت شده و این فشارها پس از تخریب نمازخانه اهل سنت در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در شهر بم و مواضع وی بابت این اقدام فراقانونی نیروهای نظامی بیشتر گشته بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*