احراز هویت چهار شهروند بلوچ کشته و مجروح شده از جمله یک زن در یورش و تیراندازی نیروهای نظامی به روستای قادر آباد خاش

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، هویت چهار تن از شهروندان کشته و مجروح شده بلوچ توسط نیروهای امنیتی و نظامی در پی یورش به روستای قادر آباد واقع در شهرستان خاش احراز شد.

حال وش، هویت زن کشته شده را “زلیخا گمشادزهی”، ۵۰ ساله و هویت مجروحین “الله بخش گمشادزهی”، ۳۵ ساله، “مبین گمشادزهی”، ۱۶ ساله و “مصری گمشادزهی” را که همگی اهل روستای قادرآباد از توابع شهرستان خاش هستند، عنوان کرده است.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی و نظامی رژيم جمهوری اسلامی ایران پس از تفتیش منازل شهروندان و اعتراض شهروندان به نداشتن حکم قضایی اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده‌اند که در پی آن دستکم یک زن مسن کشته و سه تن دیگر از جمله یک نوجوان مجروح شده اند.

بر اساس این گزارش، زلیخا از ناحیه قلب هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و در اثر شدت جراحات در دم جان خود را از دست داده و «الله بخش» از ناحیه پا و «مبین» از ناحیه دست و «مصری» از ناحیه سینه هدف مستقیم گلوله نیروهای نظامی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است که نیروهای اداره اطلاعات و نظامی مرصاد حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر با دستکم ۲۰ خودروی نظامی و پلاک شخصی به روستای قادرآباد از توابع خاش یورش برده‌اند.

نیروهای نظامی از ورود اورژانس و کادر پزشکی برای انتقال مجروحین به بیمارستان ممانعت کرده اند و اهالی روستا با تاخیر و با خودروهای شخصی مجروحین را به بیمارستان خاش انتقال داده اند.

از انگیزه و علت اصلی یورش نیروهای نظامی و امنیتی به روستای قادرآباد کهه منجر به کشته و مجروح شدن دستکم چهار تن از جمله یک زن شده اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*