مشکلات ناشی از بی آبی شش هزار نفر اهالی دهستان مسکوتان زیر سایه بی کفایتی مسئولان

به گزارش رسانک، شش هزار نفر اهالی دهستان و روستای مسکوتان در گرمای بی سابقه بلوچستان زیر سایه بی‌تفاوتی و بی‌کفایتی مسئولان با مشکلات ناشی از بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

گفته می‌شود که پیشتر آب اهالی به وسیله چاه آبی تامین می شد که حدود سی و پنج سال پیش توسط جهاد سازندگی آن دوران حفر شده بود اما به دلیل تخریب و نیز بی آبی ناشی از خشکسالی دیگر جوابگوی تامین آب آشامیدنی و بهداشتی این روستا نیست و در راستای بی تفاوتی مسئولین همین امر باعث شده تا آب این منطقه جیره بندی شود و هر سه روز فقط یک ساعت به هر کدام از محلات روستای مسکوتان آب برسد.

گفتنی است که بیش از یک سال است که مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان پنوچ (فنوج) پروسه حفر چاه جدیدی را شروع کرده اند و با عنوان «رفع مشکل آب اهالی روستا»، کاری که ظرف یک ماه به سرانجام می رسید را یک سال به درازا کشانده و به پروژه ای جهت اختلاس تبدیل کرده اند.

بر اساس همین گزارش، پیمانکار حفر چاه جدید به اطلاع اداره آب و فاضلاب فنوج رسانده که پمپ دو اینچی که زمان حفر چاه، آب گل آلود را از آن خارج می کند، به دلیل نوسانات برق سوخته و نیاز به تعویض آن است و “میر عزیز بارانی” رئیس اداره فاضلاب در جواب وی گفته: “ما پول برای خرید پمپ ده میلیون تومانی نداریم بدهیم، برو از اهالی بگیر.”

اکنون نیز مردم جهت رفع مشکل آب از فرماندار شهرستان فنوج خانم “شمسی شیرخانزهی” تقاضا دارند به این قضیه ورود پیدا کند و پیگیر مشکل  بی آبی آنها باشد.

لازم به ذکر است با توجه به فصل گرما بیم آن می رود که به دلیل کمبود آب سلامت و بهداشت مردم به مخاطره افتاده و علاوه بر مشکلات ناشی از گرمازدگی به دلیل نبود آب آشامیدنی، بهداشت و سلامت آنها تهدید شود و بیماری های واگیردار همچون وبا و اسهال در منطقه شیوع پیدا کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*