مولوی عبدالحمید: اعدام زندانیان سیاسی، به‌خصوص زنان، را متوقف کنید/ تبعیض‌های ۴۶ ساله به پایان برسند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در در خطبه‌های نماز جمعه این شهر خواستار توقف اعدام زندانیان سیاسی، به‌ویژه زنان، شد و توصیه کرد: بازداشت‌ فعالان سیاسی زن و مرد در کشور زیاد شده و برای بسیاری حکم اعدام صادر شده است. دلسوزانه می‌گوییم حکم اعدام را متوقف کنید. اعدام برای کشور و برای آن‌ها که در رأس کار هستند، ضرر دارد. اعدام و به‌خصوص اعدام زنان را متوقف کنید. بگذارید فعالان سیاسی کار خود را بکنند. آن‌ها را گوشۀ زندان نیندازید و سعی کنید به خواسته‌ها و انتظارات مردم عزیز ایران تن بدهید.

مولوی عبدالحمید با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف در هفته آتی و معرفی کابینه دولت جدید به مجلس، گفت: با توجه به سخنان جناب آقای پزشکیان که از حقوق زنان و حقوق ملل و مذاهب سخن گفتند و دردهای مردم ایران را مطرح کردند، مردم امیدوار شدند که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که تبعیض و نابرابری  ۴۶ ساله نباید باشد. تبعیض کار تندروها و بی‌انصافان است.

وی افزود: منصفانه این است که تبعیض‌های ۴۶ ساله به پایان برسند و ملت ایران امیدوار باشند که بوی عدالت و انصاف می‌آید. مناسب است که در کابینه جدید هم زنان و هم اقوام و مذاهب حضور داشته باشند. مهم‌ترین اقتدار و قدرت برای یک کشور، وحدت و انسجام ملی است. این با انصاف و نگاه یکسان حاصل می‌شود. امیدواریم که این اتفاقات شکل بگیرد. نیروهای مسلح و سایر مراکز قدرت در جمهوری اسلامی باید شایستگان زنان، اقوام و مذاهب را بپذیرند و این همبستگی ملی را حاصل می‌کند. وحدت ملی می‌تواند امنیت ملی را تأمین کند و خطرات داخلی و خارجی را منتفی کند.

امام‌ جمعه زاهدان تصریح کرد: عدالت هم نان دارد و هم نام، اما بی‌انصافی و تبعیض بدنامی دارد. توصیه ما آن است که افراد شایسته و لایق در مدیریت‌ها به‌‌کار گرفته شوند. افراد ضعیف و ناتوان تظاهر به دین و چیزهای خاص می‌کنند؛ این‌ها تاجر هستند. ببینید چه کسی شایستگی دارد.

وی با تأکید بر «ناکارآمدی سیستم گزینش مدیران در کشور» اظهار داشت: کسانی که گزینش می‌کنند، توجه داشته باشند که گزینش‌های گذشته‌شان جواب نداده است و اینکه کشور این‌قدر درگیر و غرق در اختلاس و فساد است، نتیجه گزینش همین ارگان‌هاست. دایره را وسیع کنید و فریب کسانی را که در مراسم‌ها جلو هستند، نخورید. این‌ها کاسب‌اند که این کار را می‌کنند. ببینید چه کسانی وجدان دارند و بر فطرت سالم مانده‌اند. این حق ملی مردم است که شایستگان و افراد توانمند بر سر کار بیایند نه دلالانی که رشوه می‌دهند. همه می‌دانیم که در کشور چه خبر است. نمی‌گوییم همه اینطورند اما خیلی‌ها از راه رابطه و راه‌های ناسالم می‌آیند و پست می‌گیرند و بعد مایه بدبختی ملت می‌شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*