جان باختن سوختبر نوجوان ۱۴ ساله مجروح شده در پی تیراندازی نیروهای نظامی در کله‌گان پس از هفت روز مجروحیت

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، “عمران بلوچزهی”، نوجوان ۱۴ ساله بلوچ که در روز شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳، به همراه دو نوجوان سرنشین یک خودروی سوختبر در منطقه مرزی کله‌گان از توابع شهرستان سراوان، توسط نیروهای مرصاد بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف گلوله قرار گرفته و او و برادرش با اصابت گلوله بشدت مجروح شده و یک تن دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و او نیز مجروح شده بود پس از هفت روز جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.

حوالی ساعت پنج عصر امروز عمران که با وخامت حالش از بیمارستان رازی سراوان به بیمارستانی در کرمان منتقل شده بود بر اثر شدت جراحات وارده در این بیمارستان جان خود را از دست داده است.

“عمران بلوچ‌زهی”، ۱۴ ساله و برادرش “رحمان بلوچ‌زهی”، ۱۶ ساله هر دو فرزندان اشرف و “باسط بلوچ‌زهی” ۱۵ ساله، فرزند غوث‌بخش، هر سه اهل روستای مودگلی واقع در بخش بم‌ پشت از توابع شهرستان سراوان عنوان شده‌ است.

گفتنی است عصر روز گذشته نیروهای نظامی مرصاد با کمین در مسیر تردد سوختبران در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان سراوان بدون ایست و هشدار قبلی به سمت خودرو این سوختبران نوجوان که در حال بازگشت به منزل بود شلیک کردند که راننده خودرو رحمان با اصابت گلوله از ناحیه شکم و برادرش عمران با اصابت گلوله از ناحیه کمر در نزدیکی قلبش به شدت مجروح شدند.

بر اساس این گزارش هر دو برادر به همراه باسط که پسر عمویشان است و بر اثر ضرب و شتم نیروهای نظامی مجروح شده به بیمارستان رازی سراوان منتقل شده و وضعیت عمران وخیم عنوان شده است.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*