مولوی عبدالحمید: حوادث جمعه‌های خونین زاهدان و خاش در سال ۱۴۰۱، «ظلم آشکار» و «از آثار تبعیض» است

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید در جلسه مدیران مدارس دینی اهل‌ سنت استان بلوچستان و سیستان‌، حوادث جمعه‌های خونین زاهدان و خاش در سال ۱۴۰۱ را «ظلم آشکار» و «از آثار تبعیض» دانست و گفت: حوادثی که در زاهدان و خاش پیش آمدند هیچ توجیهی نداشتند و یک ظلم آشکار بودند.

وی تاکید کرد: ما همواره بر «رفع تبعیض» و «اجرای عدالت» تاکید کرده‌ایم و همچنین بارها گفته‌ایم که مسائل ملی که متعلق به تمام مردم ایران هستند، برای ما در اولویت‌اند و مسائل قومی و مذهبی اولویت دوم ما است و با اجرای عدالت و تأمین آزادی‌ها مشکلات ملت ایران قابل حل‌ هستند.

مولوی عبدالحمید گفت: خواستۀ ما این بوده و است که به خواسته‌های بحق تمام مردم ایران از جمله خواسته‌های ملل و مذاهب توجه بشود و آزادی‌های مذاهب به رسمیت شناخته شوند. خواسته‌ها و مطالبات ما خواسته‌های منطقی و در چارچوب دین اسلام، قانون اساسی کشور و قوانین بین‌المللی بوده‌اند.

امام‌ جمعه زاهدان در ادامه خواستار «استقلال اوقاف اهل‌ سنت» شد و گفت: در عراق و امارات و بسیاری دیگر از کشورها اوقاف هر مذهب مستقل است و در امور مذهبی دیگران دخالت نمی‌شود. یکی از خواسته‌های جامعه اهل‌ سنت نیز این است که اوقاف اهل‌سنت مستقل باشد؛ دولت نظارت بکند، اما هيچگونه دخالتی در امور مذهبی اهل‌ سنت و مذاهب دیگر صورت نگیرد.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت بلوچستان و سیستان در پایان سخنانش گفت: بهترین لباس برای علما «لباس تقوا و پرهیزگاری» است. شایسته است تمام گفتار و کردار علما برای رضای پروردگار باشد. علما باید با جامعه ارتباط داشته باشند و اوضاع مردم را از نزدیک مشاهده کنند و دلسوز دین و دنیای مردم باشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*