فراخوان بزرگترین تجمع مردمی برای اعتراض به افتتاح معدن و اخراج معدنکاوان از تفتان

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، در پی انتشار اخباری مبنی بر افتتاح کارخانه استخراج منابع معدنی کوه تفتان از جمله طلا، بزرگان و جوانان شجاع طوایف مختلف ساکن در حاشیه کوه تفتان همه طوایف بلوچستان را به یک اجتماع بزرگ اعتراضی در روز جمعه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، در مسجد جامع کوته دعوت کردند.

شرح این فراخوان بدین ترتیب است:

“فراخوان مردمی مسجد جامع کوته جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

آخرین تصمیم، وحدت همگانی

بزرگترین اجتماع مردمی اقوام حاشیه تفتان

اجتماع بزرگ اعتراضی تمامی اقوام حاشیه تفتان اعم از کرمزهی، سالارزهی، میرعارفی (تمندانی، عجب زهی، میر ولانی)، نتوزهی، میر و…. در رابطه با تعطیلی معدن و اخراج معدنکاوان از کوهستان تفتان.

بعد از تماس های متعدد و مشورت های گوناگونی که در تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱ بعد از شنیدن اخباری مبنی بر افتتاح کارخانه استخراج منابع معدنی کوه تفتان بین بزرگانی از طوایف گوناگون و جوانان غیور از طایفه های حاشیه تفتان رد و بدل شد تصمیم بر این شد که با نشان دادن اتحاد و انسجامی بزرگ، با متحد شدن تمامی طوایف تفتان زمین، با اجتماع بزرگ اقوام حاشیه تفتان
در روز جمعه ۱۴۰۳/۵/۵، در دوراهی نارون اتمام حجتی با غارتگران تفتان زمین و همچنین اخراج آنان از منطقه آباء و اجدادی و زمین مادریمان بکنیم.

لذا از تمامی دوستان و عزیزان
از طوایف گوناگون تفتان زمین
سالارزهی، تمندانی، عجب زهی، میر ولانی، کرمزهی، نتوزهی، میر، نارویی، ولانی، جمشید زهی، هاشمزهی و بقیه طوایف بلوچستان از شهرهای دور و نزدیک دعوت به عمل می آید که با حضور پررنگ خود در این اجتماع اعتراضی بزرگ (مسجد جامع کوته جمعه ۱۴۰۳/۵/۵ساعت ۱۲) قدرت اتحاد و برادری و دوستی خود را به غارتگران نشان داده و آخرین و تمام کننده ترین ضربه خود را به غارتگران تفتان زمین وارد کنیم.

همه مسئول هستیم.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*