صلح و سازش دو تیره از طایفه «ریگی نرونی» با پادرمیانی علما و ریش سفیدان در خاش

به گزارش رسانک، شامگاه چهارشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، پس از پنج سال اختلافات و درگیری بین دو تیره از طایفه ریگی نرونی از ساکنین منطقه تفتان با کشته شدن شش نفر از دو طرف با وساطت معتمدین و ریش سفیدان به صلح و سازش انجامید.

بر اساس این گزارش، این جلسه در منزل خان‌ محمد کرد با حضور و پادرمیانی علما و ریش سفیدان و معتمدان منطقه برگزار شد و بین دو تیره از این طایفه صلح و سازش صورت گرفته و دو طرف اختلافات خود را کنار گذاشته و با بخشش هم، یکدیگر را در آغوش گرفتند.

گفتنی است که چند زندانی از جمله “یاسین ریگی” که به اتهام قتل “مولوی عبدالواحد ریگی” امام جمعه خاش در بازداشت بود با رضایت خانواده در روز‌های آینده آزاد خواهند شد.

گفتنی است‌ که مولوی عبدالواحد ریگی استاد حدیث حوزه علمیه مدینه العلوم شهرستان خاش در روز ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱، بعد از ادای نماز ظهر از محل مسجد جامع امام حسین خاش ربوده و کشته شده بود.

لازم به ذكر است که قتل این روحانی که حین اعتراضات گسترده مردم در بلوچستان پس از جمعه های خونین زاهدان و خاش اتفاق افتاده بود توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی با مانور دادن بر نفوذ استکبار جهانی و صهیونیسم تلاش بر تخریب مجموعه مسجد مکی داشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*