گریه‌های همسر و دختر «امیرحمزه براهویی‌ مجرد» زندانی بلوچ اعدام شده در زندان بیرجند مقابل سرخانه

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که همسر و دختر «امیرحمزه براهویی‌ مجرد» زندانی بلوچی اعدام شده در سحرگاه این روز در زندان بیرجند مقابل سردخانه این شهر در هنگام تحویل گرفتن پیکر امیرحمزه در انتظار هستند و گریه می‌کنند.

گفته می شود که حکم اعدام «امیرحمزه براهویی‌مجرد» بدون آخرین دیدار و ملاقات با خانواده صورت گرفته در صورتی که خانواده توسط زندانیان هم‌ بند او از انتقال به سلول انفرادی وی با خبر شده و به بیرجند و زندان برای ملاقات و آخرین دیدار از استان گلستان مراجعه کرده‌اند که مسئول بخش ملاقات با اهانت به زندانی آنها با جملاتی «که اینطور بهتر است و یک مشت عوضی هستند و ملاقات لازم نیست» به آنها پاسخ داده‌ است.

«امیرحمزه براهویی‌مجرد» فرزند نورمحمد، متاهل دارای دو فرزند، اهل شهرستان زابل و ساکن فضل‌آباد از توابع استان گلستان به همراه شش زندانی دیگر در زندان بیرجند اعدام شد.

بر اساس این گزارش، امیرحمزه در سال ۱۳۹۸، در شهر بیرجند با اتهامات مرتبط به مواد مخدر بازداشت شده و از انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده و پس از اعتراض وی به حکم صادره در دیوان عالی کشور با نقض حکم دادگاه بدوی مجددا پرونده در شعبه هم‌ عرض دادگاه انقلاب استان رسیدگی شده و برای دومین بار به اعدام محکوم شده است و شب یکشنبه از بند عمومی زندان بیرجند به همراه شش زندانی محکوم به اعدام دیگر به قرنطیه این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده است.

گفتنی است که هیچ مواد مخدری از امیرحمزه کشف نشده و بارها وی در دادگاه اتهامات وارده را رد کرده و دیوان عالی کشور نیز بخاطر نبود مستندات قوی علیه او بار اول حکم اعدام وی را نقض کرده است.

از جزئیات پروند دیگر زندانیان اعدام شده که جملگی با اتهامات مرتبط به موارد مخدر بودند گزارشی دریافت نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*