رها سازی تعدادی کبک در روستای بگجود از توابع شهرستان زاهدان

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ جهت حفظ حیات وحش و جلوگیری از انقراض حیوانات در خطر انقراض، اقدام به رها سازی چند کبک در روستای بگجود از توابع زاهدان نمود.

شکار بیش از حد باعث انقراض موجودات زنده و خطرات زیست محیطی خواهد شد. برخی از فصول، فصل تولید مثل حیوانات است و برای حفظ زنجیره غذایی نباید در این فصول شکار انجام داد زیرا باعث از بین رفتن حیوانات می شود و آن ها منقرض می شوند،در واقع، بیشتر حیوانات یا ماهی ها در بهار زاد و ولد می کنند یا تخم می گذارند و ممکن است با شکار آنها نسل شان به طور کامل از بین برود. همچنین از آنجایی که موجودات زنده برای ادامه حیات به یکدیگر وابسته هستند، اگر موجود زنده در زیستگاه خود آسیب ببیند، سایر گیاهان و حیوانات نیز آسیب می بینند.

شکار بی رویه می تواند اثرات مخربی بر جمعیت حیات وحش داشته باشد. بدون فصل شکار منظم یا معیارهای خاصی برای انتخاب حیواناتی که باید شکار شوند، احتمال دارد که یک گونه به دلیل کشته شدن تعداد بسیار زیاد آن، کاملا منقرض شود. تعادل طبیعی هر اکوسیستم به شدت به تعداد شکارچیان و طعمه ها و تعادل مناسب این دو بستگی دارد. اگر این تعادل حفظ نشود، کل اکوسیستم ممکن است به شدت مختل شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*