اجرای حکم اعدام هفت زندانی از جمله یک زندانی بلوچ و سه زندانی زن در زندان بیرجند

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم هفت زندانی از جمله یک زندانی بلوچ، سه زندانی زن و یک زندانی کرد در زندان بیرجند توسط مسئولان قضایی این زندان به اجرا درآمد.

هویت زندانی بلوچ “امیر حمزه براهویی مجرد”، فرزند نورمحمد، متاهل و دارای دو فرزند، اهل زابل و ساکن فضل آباد از توابع استان گلستان و هویت زندانی کرد “وحید وحدانی”، ۳۳ ساله، ساکن بجنورد عنوان شده است.

گفتنی است امیر حمزه در سال ۱۳۹۸، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بیرجند بازداشت‌ و در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم گردید.

پس از اعتراض وی به حکم صادره و نقض حکم دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور، پرونده وی مجددا در شعبه هم‌ عرض دادگاه انقلاب استان رسیدگی شده و برای دومین بار به اعدام محکوم شد و یکشنبه از بند عمومی زندان بیرجند به همراه شش زندانی محکوم به اعدام دیگر به قرنطیه این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده و حکم این افراد بامداد امروز به اجرا درآمد.

گفتنی است هیچ مواد مخدری از امیرحمزه کشف نشده و بارها وی در دادگاه اتهامات وارده را رد کرده و دیوان عالی کشور نیز بخاطر نبود مستندات قوی علیه او، بار اول حکم اعدام وی را نقض کرده است.

از هویت پنج زندانی دیگر و اتهامات وارده علیه سایر اعدام شدگان تا زمان تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی باشد.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*