اجرای حکم اعدام دو زندانی از جمله یک زندانی بلوچ در زندان قزلحصار کرج

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام دستکم دو زندانی از جمله یک زندانی بلوچ در زندان قزلحصار کرج توسط مسئولان قضایی این زندان به اجرا درآمد.

هویت زندانی بلوچ، “داوود براهویی”، ۴۷ ساله، متاهل و دارای هفت فرزند، اهل زاهدان و هویت زندانی دیگر “مهدی علی اکبر”، ۴۹ ساله، متاهل و دارای دو فرزند اهل تهران عنوان شده است.

گفتنی است داوود در سال ۱۳۹۷ و مهدی در سال ۱۴۰۰، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در تهران بازداشت شده‌ و هر دو زندانی فاقد هرگونه سابقه کیفری بودند و بدون در نظر گرفتن این موضوع در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم و روز گذشته داوود از واحد دو سالن دو، مهدی از واحد دو سالن یک، زندان قزلحصار به قرنطینه منتقل شدند و سحرگاه امروز در حالی حکم اعدام این دو نفر به اجرا در آمد که داوود از آخرین ملاقات و دیدار با خانواده محروم گردیده بود.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*