مولوی عبدالحمید: دولت جدید وظیفه دارد تمام اقشار جامعه را ببیند و زمینۀ «امنیت» و «معیشت» را برای همه فراهم کند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳، “مولوی عبدالحمید”، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: “حاکم باید تمام قلمروی حکومتی خود را ببیند و به همه رسیدگی کند. اگر در قلمرو یک حکومت، شخصی از گرسنگی و یا نبود بهداشت‌ و درمان و سوءتغذیه و یا نبود آب سالم از بین برود حاکم در قبال این اتفاقات مسئول است و حاکم وظیفه دارد به نیازها و مشکلات تمام افراد جامعه رسیدگی کند.

وی ادامه داد: حاکم وظیفه دارد تمام اقشار جامعه، اعم از مردان و زنان و اقوام و ادیان، را ببیند و زمینۀ امنیت و معیشت را برای همه فراهم کند و اجازه ندهد بین شایستگان زنان و اقوام و مذاهب و ادیان تفاوتی وجود داشته باشد. عدالت به همین معناست؛ «عدالت» یعنی گذاشتن هر چیز در جای مناسبش و اگر آن چیز در جای مناسب گذاشته نشود «ظلم» است. هر چیزی که از «حق» تجاوز کند «ظلم» است.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد. امیدواریم رئیس‌جمهور جدید بتواند عدالت را گسترش دهد. اگر حکومت، یک روز باشد اما عدالت در آن اجرا شود بهتر از حکومتی‌ست که صد سال باشد اما عدالت و انصاف در آن رعایت نشود.

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید دکتر پزشکیان به خواسته‌ها و فریادهای مردم ایران اعم از زنان و مردان و اقوام و مذاهب و به بازنشستگان و معلمان و کارگران و اقشار و طبقات مختلف ملت رسیدگی شود و شایستگان زنان و اقوام و مذاهب به‌کار گرفته شوند. باید شایسته‌سالاری مدنظر باشد و شایستگان هیچ قوم و مذهبی بر شایستگان دیگر اقوام و مذاهب برتری نداشته باشند. در هیچ جای دنیا هیچ حکومتی نتوانسته با یک طیف و گروه و جناح خاص اداره بشود و ادامه پیدا کند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*