انتصاب زن بلوچستانی الاصل به عنوان وزیر آموزش و پرورش کشور امارات

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و حاکم دبی، از انتصاب ساره امیری به عنوان وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم «X» گفت: «ما امروز به عنوان بخشی از تغییرات جدید دولت، ادغام بنیاد آموزش مدارس امارات و آژانس فدرال آموزش ابتدایی با وزارت آموزش را اعلام کرده و انتصاب ساره امیری به عنوان وزیر آموزش و پرورش امارات را اعلام می کنیم.»

ساره امیری، مهندس ۳٧ ساله، اصالتا بلوچ و اهل شهرستان گِه (نیکشهر) می‌باشد. وی مدارج موفقیت را از کار به عنوان مهندس کامپیوتر تا اشتغال در موسسه علوم و فناوری پیشرفته طی کرده است.

این بانوی بلوچ الاصل اماراتی، پیشتر مسند عالی وزارت “علوم پیشرفته” در کشور امارات متحده عربی را بر عهده داشته و موفق به فرستادن فضاپیمای امید به سیاره سرخ (مریخ) شده بود.

ساره امیری دختر جوان بلوچ در حالی به این موفقیت در ایالات متحده عربی (امارات) دست یافته است که رژیم واپسگرای جمهوری اسلامی ایران در همه بخش های بلوچستان نه تنها برای زن بلوچ بلکه برای همه ملت بلوچ چیزی جز فقر، محرومیت، مدارس کپری، حاشیه نشینی، کولبری، سوختبری و تبعیض اجتماعی و فرهنگی برجای نگذاشته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*