تخریب منزل مسکونی یک پیرزن در چابهار توسط نیروهای نظامی

رسانک/ تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران، خانه یک پیرزن را در چابهار به همراه وسایل و لوازم آن تخریب کردند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران، بی اعتنا به بی بضاعتی و التماس های آن زن بلوچ جهت تخلیه اندک وسایل زندگی اش و تنها دارائی ناچیز خود، دیوار های بلوکی خانه را بر روی تمام وسایلش آوار کردند.

این ظلم از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران در حق ملت بلوچ در حالی اعمال می شود که این رژیم بنا دارد با طرح توسعه مکران هزاران غیر بلوچ را در منطقه ساکن کند و نام بلوچ و بلوچستان را محو سازد.

در حالی که بومیان بلوچ که با فقر مطلق رو به رو هستند، برای ساختن آلونکی محقر در سرزمین آبا و اجدادی خویش باید سال ها زحمت بکشند، رژیم ایران تنها طی چند ساعت با زور اسلحه اقدام به تخریب این منازل می کند تا با بیرون راندن بومیان بلوچ، زمین های آنان را تصرف کرده و آنها در طرح توسعه مکران، در اختیار مهاجرین غیر بلوچ قرار دهد.

در طول سال ٢٠٢٣ میلادی بر اساس گزارش های دریافتی، نهادهای مختلف امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، ٢١ مورد در دستکم پنج شهر مناطق بلوچ نشین، اقدام به تخریب منازل و تصرف زمین های مردم کرده‌اند. بیشتر این اقدامات در چابهار با هشت و زاهدان با هفت مورد رخ داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*