مولوی عبدالحمید: نظامی‌گری اقتدار نیست، بلکه با مردم بودن اقتدار است/ پنجاه درصد مردم شعارها را باور نکردند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٢ تیر ماه ۱۴۰۳، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: گاهی برخی از اقتدار نظام صحبت می‌کنند و این چیز خوبی است، اما نظر بنده این است که اقتدار نظام با تولید سلاح و نیروهای مسلح نیست بلکه بالاترین اقتدار هر سیستم با اجرای عدالت و مردم‌داری است. مردم حامی هر سیستم و حکومتی باشند آن سیستم اقتدار دارد. رسیدگی به خواسته‌های مردم و شنیدن فریاد زنان و اقوام و مذاهب و همه مردم ایران، نقطه اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دل مردم را به دست آوردید، این بالاترین هنر است. اگر مردم مأیوس شدند دیگر امیدوار نمی‌شوند و اگر این فرصت از دست رفت، دیگر برنمی‌گردد.

مولوی عبدالحمید در خصوص انتخابات ریاست‌ دولت اظهار داشت: در شعارهایی که مسعود پزشکیان داد، مردم امیدوار شدند که شاید دکتر پزشکیان بتواند این دردها را علاج کند و در هفته دوم مردم به صحنه آمدند و رأیی که به آقای دکتر داده شد، حقیقتا رأی احزاب و طیف‌هایی خاص نبود بلکه رأی عموم مردم بود. باز هم پنجاه درصد دیگر مردم این صحبت‌ها را باور نکردند و گفتند رئیس‌جمهور این صحبت‌ها را می‌کند ولی ممکن است نگذارند به وعده‌های خود عمل کند.

مولوی عبدالحمید افزود: “در همه دوره‌ها اهل‌ سنت تلاش کردند و به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رای دادند و به نتیجه نرسیدند. این صحبت‌های جناب پزشکیان مردم را امیدوار کرد که روزنه‌ای باز شده و شاید او بتواند به اقوام و مذاهب رسیدگی کند و شایستگان آن‌ها را به کار بگیرد.”

ایشان تأکید کرد: آنانی که می‌گفتند تحریم نعمت است و ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم، معلوم شد که آنطور که می‌گفتند نشد و تحریم‌ها اثرشان را گذاشته‌اند. بسیاری از افراد و ارگان‌های بانفوذ دست به منافع ملی انداخته‌اند و ملت به فقر و گرسنگی گرفتار شده است. ما در هیچ دوره‌ای شاهد نبوده‌ایم که به مردم ایران چنین سخت بگذرد. این چیزی هم که به عنوان یارانه می‌دهند، بی‌ارزش‌ترین چیز است. یارانه را که آوردند ملت بدبخت شد. پول باید ارزش پیدا کند و ایجاد شغل بشود.

مولوی عبدالحمید همچنین در بخشی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان با اشاره به ایام شهادت حضرت حسین، گفت: “توصیه بنده به همۀ مردم در تمام کشورها این است که برادران شیعه برای انجام مراسم‌های مذهبی خود احساس امنیت کنند. همه مذاهب باید برای انجام مراسم‌شان آزادی داشته باشند و همدیگر را تحمل کنند. ما هم باید تا جایی که می‌توانیم زمینه امنیت را فراهم کنیم.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*