مسدود کردن خیابان‌های زاهدان توسط نیروهای نظامی به بهانه محرم

به گزارش رسانک، شامگاه امروز ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی از نهادهای مختلف با مسدود کردن خیابان‌های شهر زاهدان مشکلاتی را برای تردد شهروندان بوجود آورده اند.

به گفته منابع، بسیاری از خیابان‌ها مسدود شده‌اند و حتی در بعضی از خیابان ها تعداد انگشت شماری از افراد مشغول عزاداری هستند ولی همه خیابان مسدود شده و گاهی به شهروندان بلوچ و اهل سنت توهین هم می‌کنند.

یک شهروند دیگر نوشته است:
“با شروع ما محرم شب‌ها اکثر خیابان‌های زاهدان و مخصوصا خیابان‌هایی که تردد زیادی دارند و به برخی مسیرها می‌خورند رو مسدود کرده‌اند و با ترافیک چند کیلومتری راه را برای مردم ساکن زاهدان کلا تنگ کردند.

این‌ها به مردم بلوچ و اهل سنت بی‌احترامی، اهانت و بدرفتاری هم می‌کنند و حتی امشب به خود بنده بی‌احترامی کردند و نگذاشتند از جاهی رد بشوم.

با این کارهاشون اکثر مسیرهای ترددی رو مسدود کردند مخصوصا بازار بزرگ زاهدان و خیابان‌های میرحسینی و مرادقلی که ساکنین بلوچشون هم زیاده. پل فلکه کارگر شیرآباد که درحال آماده سازی است ترافیک رو دوبرابر کرده و راه‌ها رو بسته بدتر این‌ها هم راه رو سخت کردند مخصوصا امشب که شب جمعه هست و شهر خیلی شلوغ می‌شود.

بدتر از این در شب عاشورا و تاسوعا هم تمام شهر امنیتی می‌شود و مردم رو بازجویی می‌کنند و حتی برخی مواقع توهین و دشمان هم می‌دهند و مردم رو می‌زنند.”

لازم به ذکر است که شهر زاهدان با جمعیتی اکثرا بلوچ و اهل سنت هیچ اعتقاد و باوری به عزاداری و سینه زدن ندارند و در سال‌های اخیر حاکمیت تلاش کرده اینگونه مراسم را با سر و صدای بیشتری به نمایش بگذارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*