تظاهرات گسترده ضدحکومتی در شهر کویٹه بلوچستان علیرغم ضرب و جرح معترضان بلوچ توسط پلیس

به گزارش رسانک، شامگاه پنجشنبه ٢١ تیر ماه ۱۴۰۳، هزاران شهروند بلوچ در شهر شال (کویٹه)، مرکز شرق بلوچستان بدلیل ناپدیدسازی قهری یک شهروند بلوچ با نام “زهیر بلوچ” به خیابان‌ها آمده و نسبت به این اقدام ارتش رژیم جمهوری اسلامی پاکستان اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات به رهبری دکتر “مهرنگ بلوچ” در حالی ادامه دارد که نیروهای امنیتی و نظامی پاکستان حملاتی علیه زنان و مردان معترض انجام داده و بسیاری از آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

گفتنی است که زهیر بلوچ بیش از ده روز قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از محل نگهداری و وضعیت سلامت وی تاکنون اطلاعی بدست نیامده و این امر موجب نگرانی و واکنش خانواده این شهروند شده که در پی آن هزاران شهروند دیگر نیز به حمع انها در اعتراضات پیوسته‌اند.

گفتنی است که در اواخر دی ماه سال گذشته نیز یکی از بزرگترین اعتراضات مردمی علیه ناپدیدسازی های قهری حکومت پاکستان علیه شهروندان بلوچ با رهبری زنانی مانند مهرنگ و سمّی بلوچ برگزار شد.

لازم به ذکر است که در دو دهه اخیر ده‌ها هزار نفر از شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان ربوده شده‌اند و اجساد برخی از آنان در بیابان ها و مناطق مختلف توسط اهالی کشف شده و از وضعیت هزاران نفر دیگر هیچ اطلاعی در دست نیست و حکومت پاکستان نیز پاسخگو نبوده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*