افزايش مشکلات شهروندان بدلیل نبود زیرساخت پس از هوشمندسازی یارانه نان در شهرستان سرباز

رسانک/ اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای از جمله معطلی شهروندان در صف‌های شلوغ نانوایی‌ها، کمبود نان و کسری آرد سهمیه‌ای صنف نانوایان شهرستان سرباز گردیده است.

گفتنی است که “شرکت نانی‌نو” (ارائه‌ دهنده دستگاه‌های هوشمند نانوایی) با این استدلال که نانوایان الگوی پخت نان را رعایت نکرده‌اند، سهمیه آرد آنها را به طور قابل‌ توجهی کاهش داده و با قرار دادن یک دستگاه پوز در نانوایی‌ها تعداد نانی را که نانوا می‌پزد و در اختیار مردم قرار می‌دهد را کنترل می‌کند.

به گفته شهروندان، این شرکت اما به این نکته توجه نکرده که نانوا مجبور است، آن تعداد نانی که مشتری می‌خواهد به او بدهد و تعداد نانوایی‌ها در این استان نسبت به جمعیت خیلی کم است و محدودیت سهمیه آرد در درازمدت باعث تعطیلی بیشتر نانوایی‌های استان و شلوغ تر شدن صف سایر نانوایی‌ها خواهد شد.

با اجرای طرح هوشمند گسازی یارانه نان اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای دولتی و آرد آزاد بیشتر شده که این خود باعث ایجاد تخلف شده است.

گفتنی است که این طرح نه تنها نتوانسته مانع آردفروشی شود بلکه بستر را در این خصوص هموارتر نیز کرده است و برخلاف ادعای مجریان طرح، هیچ الگوی مشخصی برای تخصیص آرد به واحدها وجود ندارد و در عمل به صورت عمومی سهمیه همه نانواها کسر شده است. در ابتدای طرح قرار بود با پخت اضافه سهمیه آرد اضافه شود اما در عمل اتفاق نیفتاده است.

لازم به ذکر است با توجه به بالا بودن نرخ تورم در کشور، نانوا قادر به مدیریت هزینه‌های جاری نیست و جهت تأمین ملزومات، خرید دستگاه و تعمیر و نگهداری دستگاه ها دچار مشکلات عدیده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*