کشته شدن یک شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور زهکلوت به رودبار

به گزارش رسانک، شب گذشته ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳، یک شهروند بلوچ که با خودروی شخصی خود در محور زهکلوت به رودبار در حال تردد بود، بدون هشدار قبلی توسط نیروهای نظامی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “ذبیح الله فولادزهی”، ۳۰ ساله، فرزند یارمحمد و اهل روستای چاهکیچی واقع در شهرستان دلگان عنوان شده است.

گفته می شود آقای فولادزهی حوالی ساعت ٢١ از چاهکیچی به سمت رودبار در حال حرکت بوده که نیروهای نظامی بدون ایست و هشدار قبلی حدفاصل اسلام آباد به سمت خودروی وی تیراندازی کردند.

گفته می‌شود که بر اثر این تیراندازی، ذبیح الله از ناحیه سر و گردن مورد اصابت مرمی گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

طبق این گزارش، نیروهای نظامی پیکر ذبیح الله را با خود برده و به خانواده او اعلام کردند که رضایت داده و اقدام به شکایت نکنند تا پیکر وی برای تشییع به آنها داده شود.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*